fredag 7 september 2012

Ovetenskaplig undersökning...

Tisdag, onsdag och torsdag var helt enkelt bara för mycket att stå i "bumper to bumper" trafik hur länge som helst för att komma till jobbet... I dag lämnade jag Isac på Strandängen men istället för att köra ner den vanliga vägen vid rondellen så svängde jag on till vänster redan innan man kan köra till höger och upp för "Falköpingsbacken". Där finns en liten "oparkering" precis där bonden kör in på sin åker och man kan gå gångvägen och under järnvägen. Det tar cirka 2 minuter att gå så ganska smidigt faktiskt (förutom att I vägrade gå så jag så klart fick bära honom...) Jag vet faktiskt inte om man sparar någon tid på detta men man slipper köra sönder och smutsa ner bilen (som jag tvättade igår) på det helt uppgrävda Strändängenområdet... Seriöst... Hur lång tid kan det ta att lägga ner fjärrvärme på en 1-2 km (max) lång sträcka...? D säger att han har sett skyskrapor byggas snabbare i Kina än vad det har gått att gräva detta lilla skitiga dike... Problemet är ju bara att jag absolut inte har någon lust med denna promenad när det regnar så tyvärr kanske det inte blir någon lösning i längden eftersom det verkligen kändes som om hösten börjar krypa riktigt obehagligt nära nu... I alla fall så gick det TOPPENBRA att lämna på förskolan och han vinkade glatt när jag gick... Snacka om en sten som faller från bröstet!!! :-) Väl tillbaka i bilen så körde jag upp Falköpingsbacken och tog av mot Järstorp och kom ner Björnebergsvägen istället... Från att jag satte mig i bilen på förskolan tills jag körde in i parkeringshuset tog det 16 min. Nu är frågan hur mycket längre det tog de andra morgnarna... Glömde ju titta på klockan så jag får väl göra om undersökningen i nästa vecka men då ska jag ju åka hemifrån lite tidigare så förhoppningsvis kanske det är mindre trafik  från Bankeryd då...

2 kommentarer:

Ebba sa...

Dessa vägarbeten alltså, börjar ju bli rent av löjligt!!! Vem driver de med?!?! Själv har jag de senaste dagarna valt 195:an går fortare. Men jag blir faktiskt riktigt på riktigt irriterad av att de liksom kan med att gräva upp samma väg 3()!!!) gånger OCH asfaltera om emellan inom loppet av ett år! Hur mycket kan det kosta kommunen?!? Nån har nog gett sig den på att reta gallfeber på bankerydsborna. Så måste det ju vara!

Ebba sa...

Dessa vägarbeten alltså, börjar ju bli rent av löjligt!!! Vem driver de med?!?! Själv har jag de senaste dagarna valt 195:an går fortare. Men jag blir faktiskt riktigt på riktigt irriterad av att de liksom kan med att gräva upp samma väg 3()!!!) gånger OCH asfaltera om emellan inom loppet av ett år! Hur mycket kan det kosta kommunen?!? Nån har nog gett sig den på att reta gallfeber på bankerydsborna. Så måste det ju vara!