söndag 16 september 2012

Sjuk vecka...

Jag blir alltid lika förvånad då något av mina barn blir sjuka... För nästan en vecka sedan (natten mellan sön och mån) så var I extremt gnällig och mycket riktigt så hade han ju feber på måndagmorgonen... Inte jättemycket men ändå... Ingen förkylning eller dyl men det blev ju en hemmadag med ett endlöst film-tittande på Bilar, Bilar 2 och Hitta Nemo... Tisdagen var en repris med exakt samma utbud... Vad gillar era barn för filmer...? Jag måste försöka hitta liite mer variation för annars blir resten av familjen  (särskilt A ) snart galen... Bilarna i Bilar-filmerna är som magiska och de körs fram och tillbaka på soffan medans han tittar på filmerna... Han har redan en liten samling som han är helt besatt av... Snacka om att Disney/Pixar (ja, jag VET nu att det INTE heter PIXLAR, he he...) har lyckats... Alice hade första gången på baletten för denna terminen på eftermiddagen och vi åkte till Medborgarskolan i pyjamas med Kungen i handen.... Väl där så blev det ett väldigt gnäll om att -ÅKA HEM!!! men med lite McD-muta så gick det bra att stanna kvar och vänta i bilen på att Alice skulle dansa färdigt... Onsdagen såg ut att bli helt normal med I på förskolan och A i skolan men på lunchen ringde de och jag fick hämta A som hade fått feber... Hon fick vara hemma med D på torsdagen och på fredagen fick hon följa med mig till jobbet eftersom hon var feberfri men det var ju fredag och ja... det kan ju vara skönt med en lugn dag.... Vi jobbade och gick sedan på Bernards på sopp- och tårtbuffélunch. Mysigt!!! På kvällen körde vi latmiddag med hämtmat från en Italienare och en Grek i stan... Gott och så lyxigt att inte behöva laga något själv ibland... Igår var det ju rena sommarvädret så det blev lite trädgårdspyssel, städning av uterummet och en sväng till Stadsparken innan vi grillade tillsammans med goda vänner och satt ute och åt... Det (enda) som är bra med hösten är att det blir mörkt lite tidigare så man hinner sitta länge i uterummet och njuta av alla tända ljus... Idag har vi en riktig latdag men snart ska jag iväg på Lola-visning och Alice på dans... Imorgon är det en ny vecka... :-)

Inga kommentarer: