torsdag 4 oktober 2012

Andra bullar...

Jag var ju bara tvungen att dra igång ett litet bullbak hemma igår... Kanelbullens dag är ju en stor högtid som absolut inte får missas...  ;-) Tänkte i mitt stilla sinne att Alice kanske skulle tycka att det var roligt att baka för vi gör ju inte direkt det varje vecka... Men det var mycket roligare att vara ute med kompisarna i regnet och samla kastanjer så där stod jag med mina bullar... Gott luktar de ju och visst jag smakade en igår till kvällskaffet men fler blir det inte... Hoppas på att D är sugen på bullar när han kommer hem imorgon... De flesta får väl gå in i frysen och jag kanske kan plocka fram dem till nästa veckas House of Lola-visning... På torsdag (den 10 okt) kl 18:30 är alla som vill välkomna hem till mig på klädvisning (premiär på oktobernyheterna) och kaffe (och kanelbullar då...) Nu är det ju verkligen höst på riktigt och vad kan kännas bättre än att fylla på lite i garderoben så att man ialla fall ser snygg ut när vädret krånglar...
En bra sak är att jag känner att jag kommit igång ordentligt med träningen igen... Har haft några veckor med 4 pass nu och hoppas kunna fortsätta med det... Alice dansar ju på Sportlife i Bankeryd på söndagseftermiddagarna och då passar det ju bra att köra ett styrkepass... Problemet när man kör helt själv är ju bara att jag kanske tar i lite för mycket (och kanske lite fel) på"gymmaskinerna" vilket har resulterat i rejält ont efter båda gångerna jag har varit där och inte den där sköna smärtan av träningsvärk men det har ju gått över i alla fall så något allvarligt har det nog inte varit... Vikten ligger stabilt på strax under 60 kg och det är jag ju väldigt nöjd med... Ska bli kul att jämföra bikinibilderna från denna sommar med nästa... Känner att jag inte riktigt hann med att komma i supertight form på 6 månader för jag började ju träna i jan 2012. Bara att inse att det tar tid men det SKA gå... Vad som däremot inte går alls är löpningen. Det finns inte en chans att jag ger mig ut i regn så det får nog ligga lite på is till våren... Ska försöka gå på lite fler Zumbapass istället...

Inga kommentarer: