tisdag 29 januari 2013

Det är verkligen omöjligt...

Jag hinner verkligen inte med att blogga... Dagarna går för snabbt... Även fast jag hämtar lite tidigare från förskolan och skolan än vad jag har gjort tidigare så finns det inte en chans att jag hinner sätta mig ner i soffan med datorn innan det är dags att gå och lägga sig och jag lägger mig tyvärr aldrig före 23-tiden... Ja vad gör jag hela eftermiddagarna och kvällarna då...? Jag är inte helt säker men det tar ju sin lilla tid att komma hem och handla, vilket jag nästan gör varje dag för det är alltid någonting som är slut eller som jag har glömt... (minns inte ens när vi gjorde ett riktigt seriöst försök att veckohandla med planerade middagar senast...) Sedan är det ju alltid som en liten mindre tornado när man har lämnat huset på morgonen som behöver röjas upp och plocka iordning. Sen vill jag gärna hinna leka en stund med Isac och kanske läsa lite med Alice innan man drar igång med middagsmaten... Daniel kommer hem och vi äter och sedan röjer man lite igen, kanske tvättar, dammsuger eller något annat spännande om det inte är så att vi bara hastigt möts i dörren innan jag drar iväg på en Lola-visning... Ibland är ju D borta och då brukar jag hänga lite med barnen framför Bolibompa (då skulle jag ju kunna klämma in lite bloggskrivande faktiskt). Sedan är det nattning, vilket kan ta en stund med den lilla som egentligen inte är trött före kl 21 när han sover middag på förskolan. Det lämnar inte mycket tid till att göra sakeroch ting ostört... Även när jag inte är på Lola-visning så blir det lite jobb eftersom mitt goaste team nu består av hela 12 st urgulliga tjejer utspridda från mörkaste Småland till norraste Norrbotten... Det är roligt att se hur det går för dem och eftersom vi nu är i början på säsongen så är det så klart en del frågor, tips och råd som behöver delas ut...
Ja så kan det se ut en em/kväll hos oss...
Ni kanske undrar var träningen tog vägen och det undrar jag med... Tyvärr så har jag inte längre möjlighet att gå ifrån på lunchen som förra året eftersom vi nu har möblerat om lite på kontoret och jag sitter i receptionen.. Jag har inte riktigt funderat ut hur jag ska lösa det med fortsatt träning... Svår ekvation att få ihop, för om jag tränar 2-3 kvällar i veckan så borde ju i rättvisans namn även D få tid till det och då har vi plötsligt inga kvällar tillsammans... Jag vill inte ta för mycket kvällstid från barnen och det är ju inte särskilt roligt för någon att ta ensam matlagning/nattning var och varannan kväll... Att jag är borta med Lola är ju lite mer okey då det faktiskt är ett jobb som ger inkomst...

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Det är mycket som ska gå ihop i en familj och med så små barn tar allt tid. Blogga lite från iPhonen innan du lämnar jobbet ibland? Jag bloggar bara från min telefon. Synd med träningen Men du är ju smal och snygg redan :) Kul med ditt Lola team!! Du är sp proffsig när du säljer!!

Kram

Josefin sa...

Du är ju för gullig men det handlar ju kanske inte bara om att vara snygg och smal... ;-)
Jag tycker det är så pilligt att blogga från iPhonen... Vilket program/app anväder du?
Ska bli roligt att ses på söndag!!!
KRAM