fredag 4 januari 2013

Slut på det roliga?

Nu är jul och nyår slut och jag borde eftersom jag är hemma idag kasta ut granen pch resten av julen som helt plötsligt inte alls ser särskilt mysig ut utan mest dammig och skräpig... Till råga på allt så skiner ju solen idag också och det hade ju varit toppen om det hade varit snö och några minusgrader men nu ser jag bara ännu mer damm och skräp här inne och ut ser jag inte alls genom de fruktansvärt smutskiga fönstren...
Ingen ide att gnälla, bara att sätta igång men först en liiten rapport...
Vi började tidigt imorse med ett besök på BVC och Isac fick en OK-stämpel i rumpan och vägde 13,6 kg och var 91,1 cm lång... Då blir han glad när han kan åka elefanterna på Liseberg i sommar! Han babblade på om lite allt möjligt och gjorde väl det en 2 1/2-åring ska... Lite synd att de har dragit isär kontrollerna lite så nu kan man inte jämföra med hur mycket hon vägde när hon var lika gammal.
Det var bedrövligt att försöka få barnen att vakna så tidigt (strax före 7) så nu i helgen måste vi verkligen försöka ta tag i nattsuddasfasonerna om det inte ska sluta med en katastrof på måndag då det är allvar igen och alla ska upp innan 6 och iväg till sitt...
Igår nattsuddade vi med Fjällbackamorden på SvtPlay. Jag kan inte riktigt förstå att folk klagar över att det är dåligt...? Allvarligt talat så är det ju inte ett dugg sämre än tex Beck och Johan Falk-filmerna... Läste någonstans på FB att någon tyckte det inte var trovärdigt polisarbete...? Finns det folk som tror att de går till som i de andra filmerna...? Lustigt! Jag har läst alla hennes böcker och de är precis lika dåliga som serien men det är ju lite underhållning för stunden och om man inte blir underhållen så stänger man väl av...?
Nu ska jag försöka ta mig i kragen och dricka minst en kopp kaffe till innan jag kanske städar undan lite om jag hinner, för jag ska köra Alice till en kompis vid kl 13... ;-)

1 kommentar:

Ida F sa...

Jag gillar Läckberg, både böcker och film. Lättsmält underhållning, behöver man ibland!
Här suddas det på kvällarna och barnen sover till halv nio... Vojne, vojne, inför tisdagens skolstart!!