onsdag 2 januari 2013

Vad jag hoppas på (egentligen)...

Det blev inte så mycket funderat i går kväll när jag jade lagt mig... Inte för att jag direkt somnade på en gång utan för att Isac som bestämt sig för att det där med nattning kan han lika gärna vara utan och istället leva rövare hela kvällen tills vi vuxna ska gå och lägga oss och då ligga och sparkas allt vad han har i sängen tills någon somnar (oftast jag)... Väldigt skönt att det bara var jag som skulle upp och jobba i morse... Lite mjukstart om man säger så... Vi har gjort en liten rokad med kontoren på jobbet så nu sitter jag i receptionen/mitt kontor... Det är trevligt att ha lite mer folk runt omkring... Jag gillar ju att prata...! Lite tid att ställa om till att man inte får jobba "ostört" längre tar det nog men i det stora hela så tror jag att det blir mycket bättre för alla på jobbet och alla som kommer dit...
Daniel var ledig och fick några "extrabarn" över dagen så det var nog fullt ös här hemma. De hade varit ute i "vår" lilla skog som gränsar till vår tomt och lekt i kojan som Alice och hennes kompisar har där... Varmt var det ju och solen sken så det var nästan lite vårkänsla i luften sa han... Jag såg ju solen lysa lite inne på kontoret men det gav inga vårkänslor alls och inte vill jag ha några heller för jag vill ha VINTER!!! Alice fick bland annat längdskidor i julklapp och de han ju nästan inte ens provåkas innan snön försvann... Hon tyckte dessutom att det var väldigt roligt så besvikelsen var stor när snön försvann... Skridskor har vi hunnit med några gånger också under ledigheten och det är glädjande att se att hon gillar även det... Dessa två aktiviteter var nämligen de jag själv gillade (var) allra sämst (på) när jag var liten och det är skönt att inte mitt ogillande gnuggat av sig... Nu köpte jag faktiskt skridskor till mig sjäv också för några veckor sedan och tydligen går det att lära sig skapligt även i vuxen ålder... Förhoppningsvis överlever jag om jag inte blir påkörd av någon 7-årig galet snabbåkande blivande HV71-spelare som det finns gott om uppe i Kinnarps när det är fri åkning...
Min vän Maria och jag började inna jul att prata om vårt något osunda shoppingbeteende och att vi borde ha ett tillfälligt köpstopp efter jul. Detta ledde till att jag faktiskt inte ens tog mig till stan eller a6 på någon så kallad mellandagsrea... Garderoben är sprängfylld av fina Lola-kläder som jag inte ens hunnit använda så det ska absolut inte bli några mer klädinköp på länge... Skulle i ärlighetens namn behöva en ny bH så jag kanske får lov till en sådan... Känns lite snålt med bara en eftersom den andra gav upp häromdagen... Jag tycker att det är ganska tråkiga inköp så det kanske räknas lite mindre då, eller? ;-) Likaså är barnens garderober fulla med både kläder i nuvarande och nästa (och nästa) storlekar så det är lika där... Jag kan i ärlighetens namn inte komma på någor som jag "behöver" just nu så just nu känns inte köpstoppet som jag kanske hade tänkt ska vara i 2 månader så betungande... ( Fråga mig igen i mitten av februari så får vi se...)
Vad jag däremot hoppas otroligt på är en resa till Kina i mars... (En lite försenad födelsedagspresent kanske...?) Detta går ju som ni säkert redan anat lite hand i hand med att ha köpstopp här hemma ett tag nu för att kunna shoppa loss i Kina om vi nu kommer iväg... ;-)
Mer om överkonsumtion och vad jag hade tänkt istället blir det imorgon...

Inga kommentarer: